Optymalizacje dla architektury procesora

W określeniu prędkości i responzywności systemu przydatne jest raczej określenie, jakiego środowiska graficznego będzie on używać, ile usług wystartuje przy starcie i jakie modyfikacje zostały wprowadzone przez dystrybutora. Przereklamowana jest także rola kompilacji jądra z wyrzuceniem niepotrzebnych modułów i ustawieniem flag pod procesor. Co prawda daje to pewne zyski, szczególnie przy grach, jednak taka kompilacja jest niewygodna i czas zaoszczędzony na każdorazowe kompilowanie, lepiej przeznaczyć na nieco wolniejsze działanie. To samo tyczy się gentoo i menedżera pakietów emerge. Ilość energii elektrycznej przeznaczona na kompilację każdej aktualizacji raczej nie opłaca się, podobnie spowolnienie systemu przez to spowodowane nie jest najmądrzejsze, jeśli chodzi o to, żeby system przez cały czas szybko działał. Wydaje się to trochę sztuką dla sztuki, tak żeby można się było pochwalić, o jaki to ja mam szybki system. Lepiej już zainstalować coś minimalistycznego, dokonfigurować do swoich potrzeb i włączyć lekkie środowisko graficzne wtedy znacznie szybciej osiągniemy efekt dużej responzywności i nie będziemy musieli wiecznie czegoś kompilować dla najwyżej piętnastu procent zwiększenia szybkości działania. Dystrybucje, które to umożliwiają, nazywane są dystrybucjami binarnymi.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.